حوض‌ها و یخچال‌های طبیعی کوه بابا+تصاویرارتفاعات 4500 متری قله شاه فولادی - کوه بابا,حوض‌ها و یخچال‌های طبیعی کوه بابا+تصاویر

 

 

 

حوض‌ها و یخچال‌های طبیعی کوه بابا+ تصاویر

شفقناافغانستان-برخی قسمت‌های کوه‌ بابا در ولایت بامیان در تابستان نیز پوشیده از برف است. در این رشته کوه‌ها حوضچه‌های مرمرین زیادی وجود دارد که چشم هر گردشگر را به خود جلب می‌کند. 

کوه بابا به عنوان ساحه حفاظت شده
بلندترین قله رشته کوه‌های بابا «شاه فولادی» نام دارد که بیش از پنج هزار متر از سطح بحر ارتفاع دارد. در سال ۱۳۹۴ خورشیدی سلسله کوه‌های بابا به خاطر داشتن مناظر زیبای طبیعی، حیوانات وحشی مانند پلنگ، گرگ، آهو، روباه و پرندگان مختلف مانند باز، کوک و نبابات طبی‌اش از سوی اداره ملی محیط زیست افغانستان به عنوان ساحه حفاظت شده اعلام شد.

مناظر زیبا و بی‌نظیر
سلسله کوه‌های بابا از ساحات بی‌نظیر و کم‌یاب افغانستان خوانده می‌شود که در قسمت جلب توجه گردشگران به آن زیاد تلاش نشده است. مسئولین محلی بامیان می‌گویند که این ساحات ظرفیت آن را دارد که در سال‌های آینده به یکی از ساحات توریستی افغانستان تبدیل شود.

حوض‌های طبیعی در دامنه‌های کوه بابا
به گفته مسئولین محلی در حوض‌های طبیعی سلسله کوه‌های بابا در حدود ۲۴ حوض و حوضچه خورد و کلان بنام‌های (آووت، سر آهنگران، شاه فولادی، قاضان،‌ بین دو کوه…) وجود دارد که بسیار جذاب و هیجان‌انگیزاند.

کوه‌ها پوشیده از برف و یخ‌اند
در سلسله کوه‌های بابا و مخصوصاً در شاه فولادی، در زمستان‌ها انبوهی از برف‌ها ذخیره می‌شود. به همین دلیل اکثر اوقات سال این کوهها پوشیده از برف و یخ است.

یخچال‌های طبیعی
در سلسله کوه‌های بابا یخچال‌های جالب و طبیعی وجود دارد که توجه هر بیننده را به خود جلب می‌کند. این یخچال‌های طبیعی بسیار زیبا و هیجان‌انگیزند و علاوه بر آن بر زیبایی حوض‌های طبیعی نیز افزوده‌اند.

پوشیدن لباس گرم حتی در تابستان؟
گردشگرانی که در تابستان به کوه‌های بابا سفر می‌کنند باید لباس گرم، غذای کافی و وسایل کوهنوردی با خود داشته باشند چون هوای اینجا همواره سرد است و بالا رفتن از کوه‌ها نیز چندان آسان به نظر نمی‌رسد.

کوه‌های سربه فلک کشیده
کوه‌های بلند، صخره‌های بزرگ و جذاب، جویبارهای آب، یخچال‌های طبیعی، موجودیت برف و حوض‌های طبیعی سبب می‌شود که انسان در سفر به این منطقه کمتر احساس خستگی کرده و بیشتر از زیبایی‌های طبیعی آن لذت ببرد.

 

Comments

Popular posts from this blog

fundamental Interduse of Remote Sensing, What is remote sensing, Remote Sensing